Woordvoering

Visitekaartje van een organisatie

“Jij neemt tenminste altijd je telefoon op, ook bij slecht nieuws.” Het is een voor een woordvoerder een wat vreemd compliment misschien, want voor mij volkomen vanzelfsprekend, maar erg belangrijk om te doen. Als woordvoerder ben je het visitekaartje van een organisatie en die mag zich nooit doof houden voor een buitenwereld. Of het nu neutrale vragen of kritische opmerkingen zijn. Een goede woordvoerder helpt journalisten en klanten/burgers met vragen op weg maar adviseert ook de beslissers binnen de organisatie.

Altijd in contact met en met het oog op die buitenwereld. Welke gevoeligheden spelen er, welke kansen liggen er, wat is er vandaag anders ten opzichte van gisteren? En wat gaan we daar als organisatie concreet aan doen. Een woordvoerder van nu schrijft niet enkel meer persberichten en beantwoordt reactief gestelde vragen maar communiceert proactief via diverse kanalen. We denken in beeld en maken filmpjes voor social media. We hebben ruimte ervaring in begeleiden van interviews op radio, tv en geschreven media op lokaal, landelijk en internationaal niveau.

Gerelateerde projecten

Woordvoering in de coronacrisis

Voor de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) doet Rinske woordvoering over onder meer vaccinatie. Ze heeft expres voor deze [...]

Woordvoerder vicepremier en minister

Met 15 jaar ervaring als woordvoerder op complexe portefeuilles was Rinske in 2018 en 2019 woordvoerder van de minister van Binnenlandse Zaken en [...]

Tot gauw!

0