Newsroom

Steunpilaar van de organisatie

Een goede redactie kijkt door de ogen van de doelgroep en vindt de optimale afstemming met de behoeften van de organisatie. En een redactie moet gewoon ‘leveren’: wie doet wat en wanneer? Wij maken van de newsroom een ware steunpilaar van de organisatie.

Bij overheden en organisaties begint de newsroom vaak met een groep mensen uit verschillende disciplines: iemand die goede teksten schrijft, een digital native voor de social media en de webmonitoring en iemand die handig is met foto’s en video. Maar daarmee heb je nog geen gezamenlijke visie. Wat zijn de doelgroep en de doelen van de communicatie? Wie zijn we en wat willen we? Dagblad Trouw, NU.nl, de NOS, EenVandaag… in elke succesvolle redactie waar we hebben gewerkt heerst, ondanks de grote verscheidenheid aan mensen, een gezamenlijk idee van dat waar we samen voor staan. We kunnen uiteraard helpen dat te formuleren.

En is dat idee er, dan moet je het organiseren. Wat zijn ieders rollen en taken? Hoe lopen de lijnen naar de rest van de organisatie? Hoe maak je optimaal gebruik van ieders kwaliteiten? Wij pakken dit aan met charisma en leiderschap. We zetten beleid uit, zorgen voor de koppelingen met de organisatie en vergeten niet om het team ook met motivatie en plezier te winnen voor het idee.

Wil je weten of dat werkt, dan hoef je alleen maar naar de resultaten te kijken. Een goed georganiseerde newsroom met visie publiceert content die perfect aansluit op de doelgroepen, en dat precies op de momenten die binnen de organisatie zijn afgesproken. Dat regelen wij. Get things done!

Gerelateerde projecten

Hoofd media bij de gemeente Amsterdam

De gemeente Amsterdam combineert een veeleisende bestuurlijke omgeving met een uitgesproken praktische communicatiebehoefte. Als interim-hoofd [...]

Tot gauw!

0